بررسی تمایزهای میان بخش دولتی و خصوصی و تأثیر آن بر مدیریت استراتژیک در بخش دولتی
1. بررسی تمایزهای میان بخش دولتی و خصوصی و تأثیر آن بر مدیریت استراتژیک در بخش دولتی

علی طاهری؛ بهروز رضایی منش؛ داوود حسین‌پور؛ وجه الله قربانی زاده

دوره 24، شماره 71 ، زمستان 1397، صفحه 9-30

چکیده
  بیش از سه دهه است که شاهد استفاده از ابزارها و مدل‌های مدیریت استراتژیک بخش خصوصی در بخش دولتی هستیم. استفاده از این مدل‌ها و رویکردها، انتقاداتی را در میان نویسندگان و متفکران بخش دولتی به همراه آورده ...  بیشتر
مطالعه نگاشت سیستماتیک پژوهش‌های مدیریت راهبردی در نشریات علمی–پژوهشی منتخب کشور: شناسایی خلأهای پژوهشی و رهنمود‌هایی برای پژوهش‌های آینده
2. مطالعه نگاشت سیستماتیک پژوهش‌های مدیریت راهبردی در نشریات علمی–پژوهشی منتخب کشور: شناسایی خلأهای پژوهشی و رهنمود‌هایی برای پژوهش‌های آینده

رضا بنی‌اسد؛ مهدی باقری‌میبدی؛ سید مصطفی بلادیان

دوره 24، شماره 71 ، زمستان 1397، صفحه 31-64

چکیده
  با توجه به گسترش رشته‌ و گرایش مدیریت راهبردی در کشور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، مقالات، پایان‌نامه‌ها و کتاب‌های متعددی در این زمینه نگارش شده است؛ لذا ضرورت دارد که در وضعیت فعلی مرور نظام‌مند ...  بیشتر
افزایش مزایای رقابتی با برنامه‌ریزی استراتژیک در شرکت‌های آب‌و‌فاضلاب مطالعه موردی شرکت آبفای آذربایجان غربی
3. افزایش مزایای رقابتی با برنامه‌ریزی استراتژیک در شرکت‌های آب‌و‌فاضلاب مطالعه موردی شرکت آبفای آذربایجان غربی

رحیم دباغ؛ خسرو علینژاد

دوره 24، شماره 71 ، زمستان 1397، صفحه 65-87

چکیده
  امروزه با توجه به محدودیت‌ها و بحران­های پیشروی شرکت‌های آب و فاضلاب در تامین و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و دفع فاضلاب، نیازمند مدیریت و برنامه­ریزی‌های استراتژیک می‌باشند که موجب افزایش ...  بیشتر
شبیه سازی تدوین نقشه راه فناوری های ازدیاد برداشت نفت با متدولوژی پویاشناسی سیستم
4. شبیه سازی تدوین نقشه راه فناوری های ازدیاد برداشت نفت با متدولوژی پویاشناسی سیستم

پگاه کیارسی حیدر؛ رضا رادفر؛ محمود البرزی؛ عباس طلوعی

دوره 24، شماره 71 ، زمستان 1397، صفحه 89-117

چکیده
  فرایند تحقیق و توسعه داخلی به‌منظور توسعه، اجرا، نگهداری، ارتقا و انفصال فناوری جدید، می‌باشد. با توجه به اینکه توسعه فناوری جدید در فرایند تحقیق و توسعه داخلی، منجر به افزایش هزینه‌ها می‌شود. هزینه‌های ...  بیشتر
ارائه راهبردهای تغییر فرهنگ سازمانی بر اساس چهارچوب ارزش های رقابتی و پویایی های فرهنگی در سازمان صدا و سیما
5. ارائه راهبردهای تغییر فرهنگ سازمانی بر اساس چهارچوب ارزش های رقابتی و پویایی های فرهنگی در سازمان صدا و سیما

کیوان مظفری؛ اسماعیل کاوسی؛ اکبر اعتباریان خوراسگانی

دوره 24، شماره 71 ، زمستان 1397، صفحه 119-146

چکیده
  فرهنگ سازمانی یکی از ابزارهای سنجش کارکرد سازمان‌ها به‌شمار می­رود. ضمن آنکه تغییر فرهنگ سازمانی و اعمال تصمیمات سازمانی در بستر آن تاثیر بسیار زیادی درکارکردهای سازمان و افزایش اثربخشی دارد. پژوهش ...  بیشتر
بکارگیری شبکه های عصبی مصنوعی جهت برآورد ارزش آفرینی راهبردی شرکت ها از طریق کارایی نسبی در صنعت خودرو
6. بکارگیری شبکه های عصبی مصنوعی جهت برآورد ارزش آفرینی راهبردی شرکت ها از طریق کارایی نسبی در صنعت خودرو

اکبر ولیزاده اوغانی؛ ناصر فقهی فرهمند؛ فرزین مدرس خیابانی؛ مجید باقرزاده

دوره 24، شماره 71 ، زمستان 1397، صفحه 147-174

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی تاثیر کارایی نسبی شرکت­ها بر ارزش­آفرینی راهبردی در صنعت خودروی پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است. داده­ها از صورت­های مالی شرکت­های انتخابی در دوره ...  بیشتر