طراحی نقشه‌شناختی فازی سناریو محور شاخص‌های زیست محیطی مدل تعالی عملکرد (مورد مطالعه: صنایع فولاد استان یزد)
1. طراحی نقشه‌شناختی فازی سناریو محور شاخص‌های زیست محیطی مدل تعالی عملکرد (مورد مطالعه: صنایع فولاد استان یزد)

امید گلشن تفتی؛ سیدحیدر میرفخرالدینی؛ داوود عندلیب اردکانی؛ حبیب زارع احمدآبادی

دوره 26، شماره 78 ، پاییز 1399، صفحه 13-36

چکیده
  فعالیت­های اقتصادی از منابع طبیعی استفاده می­کنند و به آن­ها وابستگی دارند و ماهیت فرآیند آن­ها به‌گونه­ای است که به‌طور بالقوه محیط­زیست را آلوده می­کنند، بنابراین باید شیوه­های ارزیابی ...  بیشتر
شناسایی ابعاد، مولفه‌ها و شاخص‌های چابکی استراتژیک در بانک ملی ایران
2. شناسایی ابعاد، مولفه‌ها و شاخص‌های چابکی استراتژیک در بانک ملی ایران

پرستو محمدکریمی؛ میر علی سید نقوی؛ عادل صلواتی

دوره 26، شماره 78 ، پاییز 1399، صفحه 37-72

چکیده
  موفقیت بانک­ها در محیط رقابتی امروزی، مستلزم کسب آمادگی لازم برای مواجهه با آن بوده و چابکی استراتژیک در قالب سلاحی نوظهور به­عنوان کلید موفقیت در این محیط شناخته شده است. نظر به اهمیت چابکی استراتژیک ...  بیشتر
طراحی مدل تخصصی سازی هوشمند برای توسعه نوآوری در استان‌های ایران( مطالعه موردی استان آذربایجان شرقی)
3. طراحی مدل تخصصی سازی هوشمند برای توسعه نوآوری در استان‌های ایران( مطالعه موردی استان آذربایجان شرقی)

مهدی پاکزاد؛ سیدسپهر قاضی نوری؛ مهدی محمدی

دوره 26، شماره 78 ، پاییز 1399، صفحه 73-98

چکیده
  نوآوری یک فرآیند وابسته به جغرافیا و منطقه است که در آن توانمندی‌های محلی چون منابع، نهادها، ارزش‌های عمومی و فرهنگی، محرک‌های اصلی هستند. تعاملات میان بخش‌های مختلف منطقه ازجمله بخش‌های فنی، تجاری، ...  بیشتر
شناسایی عوامل موثر بر انتخاب شبکه‌های اجتماعی و ارائه راهبرد لازم جهت ارتقاء جایگاه شبکه‌های داخلی
4. شناسایی عوامل موثر بر انتخاب شبکه‌های اجتماعی و ارائه راهبرد لازم جهت ارتقاء جایگاه شبکه‌های داخلی

مهدی سلطانی فر

دوره 26، شماره 78 ، پاییز 1399، صفحه 99-122

چکیده
   در این پژوهش، بیست شاخص­ و ویژگی­ فنی و زیرساختی شبکه­های اجتماعی از طریق تعامل با خبرگان و متخصصین فضای مجازی و رایانه و با استفاده از روش دلفی استخراج گردید. سپس هفده شبکه­ اجتماعی مشهور مورد ...  بیشتر
تاثیر فرآیند و محتوای استراتژی بر چابکی و عملکرد سازمانی: نقش میانجی همسویی استراتژیک
5. تاثیر فرآیند و محتوای استراتژی بر چابکی و عملکرد سازمانی: نقش میانجی همسویی استراتژیک

آرزو زمانی؛ مهرداد حسینی شکیب؛ عباس خمسه

دوره 26، شماره 78 ، پاییز 1399، صفحه 123-148

چکیده
  در ادبیات مدیریت استراتژیک، موضوع همسویی­استراتژیک به عنوان روشی مناسب برای بهبود عملکرد، تعامل و هماهنگی بین عناصر و اجزای سازمان و کسب و خلق ارزش در محیط رقابتی شناخته شده است. در کسب­وکار امروزی ...  بیشتر
ارائه مدل راهبردی تحلیل‌های مبتنی بر وب جهت سنجش عملکرد و بهینه‌سازی بازاریابی دیجیتال شرکت‌های تحت وب
6. ارائه مدل راهبردی تحلیل‌های مبتنی بر وب جهت سنجش عملکرد و بهینه‌سازی بازاریابی دیجیتال شرکت‌های تحت وب

مجید فانی؛ مهدی جلالی؛ شادان وهاب زاده

دوره 26، شماره 78 ، پاییز 1399، صفحه 149-169

چکیده
  درک سازگاری مؤثر از پذیرش نوآوری‌های تکنولوژیک، مانند کسب و کار الکترونیکی مسلماً یکی از چالش‌های اصلی می‌باشد که سازمان‌ها با آن روبرو هستند. ضرورت توسعه مدلی جامع و کامل که بتواند عملکرد بازاریابی ...  بیشتر