بخش بندی فروشگاه های زنجیره ای بر مبنای مزایای مورد انتظار مشتریان (مورد پژوهشی فروشگاه زنجیره‌ای آدان)
1. بخش بندی فروشگاه های زنجیره ای بر مبنای مزایای مورد انتظار مشتریان (مورد پژوهشی فروشگاه زنجیره‌ای آدان)

سید محمد میرمحمدی؛ متان سادات نژند فرد؛ محمد مهدی ایزدخواه

دوره 22، شماره 61 ، تابستان 1395، صفحه 9-28

چکیده
  در سال­های اخیر برخی بازاریابان به تدریج از بازاریابی انبوه فاصله گرفته و به سمت بازاریابی هدف­دار گرایش پیدا کرده­اند. مراحل بازاریابی هدف­دار عبارت است از: بخش‌بندی، هدف­گذاری و جایگاه­یابی. ...  بیشتر
تحلیل عوامل موثر بر راهبرد استقرار شرکت های دانش بنیان و ارائه الگوی مناسب
2. تحلیل عوامل موثر بر راهبرد استقرار شرکت های دانش بنیان و ارائه الگوی مناسب

کرم اله دانش فرد

دوره 22، شماره 61 ، تابستان 1395، صفحه 29-53

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر اجرای استراتژی استقرار شرکت­های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی و الگوسازی استقرار آنها صورت پذیرفت. این پژوهش از نوع توصیفی و به صورت آمیخته کمی و کیفی اجرا ...  بیشتر
مدل جهت گیری های استراتژیک شرکت و تاثیر آن بر عملکرد با نقش تعدیل کننده متغیرهای محیطی (مورد مطالعه: صنعت مواد غذایی ایران)
3. مدل جهت گیری های استراتژیک شرکت و تاثیر آن بر عملکرد با نقش تعدیل کننده متغیرهای محیطی (مورد مطالعه: صنعت مواد غذایی ایران)

زهره دهدشتی شاهرخ؛ نادر مظلومی؛ محمد تقی تقی فرد؛ حسن بیابانی

دوره 22، شماره 61 ، تابستان 1395، صفحه 55-76

چکیده
  مطالعات اخیر در ادبیات نظری بیانگر تاثیر هر یک از جهت­گیری­های استراتژیک بر عملکرد شرکت می­باشد. اما به اعتقاد پژوهشگران بررسی تاثیر جداگانه هر جهت­گیری بر عملکرد نمی­تواند تصویر مناسبی از ...  بیشتر
تأثیر رانت منابع طبیعی بر روی توسعه کارآفرینی (مطالعه موردی کشورهای منتخب جهان)
4. تأثیر رانت منابع طبیعی بر روی توسعه کارآفرینی (مطالعه موردی کشورهای منتخب جهان)

یوسف محمدزاده؛ فرهاد رهبر؛ هادی قهرمانی

دوره 22، شماره 61 ، تابستان 1395، صفحه 77-98

چکیده
  کارآفرینی یکی از مهم‌ترین راهبردهای مدیریتی هم در سطح خرد بنگاه­ها و هم در سطح کلان اقتصادی محسوب می­شود. ساختار نهادی ناسالم و عدم­پویایی بخش خصوصی از موانع مهم در مسیر توسعه کارآفرینی محسوب می‌شود. ...  بیشتر
طراحی الگویی راهبردی برای مدیریت بحران در صنعت پتروشیمی
5. طراحی الگویی راهبردی برای مدیریت بحران در صنعت پتروشیمی

ابراهیم رحیمی؛ حبیب اله جوانمرد؛ سید اکبر نیلی پورطباطبایی

دوره 22، شماره 61 ، تابستان 1395، صفحه 99-114

چکیده
  بحران ها واقعیتی جداناپذیر در صنایع و شرکت های مختلف می باشند. برای جلوگیری از شدید شدن بحرانها و مصون ماندن در مقابل تهدیدات و وقایع ناگوار وجود مدیریت بحران ضروری است و بی توجهی به برنامه های مقابله ...  بیشتر
نقش پویایی‌های برند در موقعیت استراتژیک کسب و کار بین المللی (مطالعه موردی: صنایع دستی داستو)
6. نقش پویایی‌های برند در موقعیت استراتژیک کسب و کار بین المللی (مطالعه موردی: صنایع دستی داستو)

غلامرضا امینی خیابانی؛ کریم حمدی

دوره 22، شماره 61 ، تابستان 1395، صفحه 115-131

چکیده
  امروزه مقوله مدیریت برند به یک الزام استراتژیک برای شرکت­ها تبدیل شده که به آنها در ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان خود در بازارهای خارجی و ایجاد مزیت رقابتی پایدار در سطوح بین­المللی یاری می‌دهد. ...  بیشتر