مکان یابی جایگاه های CNG در آزاد راه های استان تهران با استفاده از مدل ریاضیFRML
1. مکان یابی جایگاه های CNG در آزاد راه های استان تهران با استفاده از مدل ریاضیFRML
دوره 20، شماره 56 ، زمستان 1393، ، صفحه 9-25

چکیده
  انسان در جهت تحمل هزینه کمتر، حصول سود بیشتر و سهولت دسترسی به منابع، مکان فعالیت خود را انتخاب می­نماید. یکی از مسائلی که اکثر اوقات در صنعت با آن مواجه هستیم، بهینه­کردن مکان مراکز فعالیت است. استفاده ...  بیشتر
آموزش معلمان در استان کهگیلویه و بویر احمد و تدوین استراتِی های و برنامه های آینده
4. آموزش معلمان در استان کهگیلویه و بویر احمد و تدوین استراتِی های و برنامه های آینده

محمد جوادی پور؛ مرضیه دهقانی؛ مصطفی باقریان فر

دوره 21، شماره 57 ، تابستان 1394، ، صفحه 9-31

چکیده
  مطالعه­ی حاضر با هدف بررسی وضعیت آموزش معلمان ابتدایی استان کهگیلویه و بویراحمد و تدوین استراتژی­ها و برنامه­های آینده انجام گرفته است. تحقیق حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه­ی آماری پژوهش ...  بیشتر
تبیین موانع تولید به هنگام در صنعت گاز با استفاده از رویکرد ترکیبی مدل سازی ساختاری تفسیری و تحلیل مسیر
5. تبیین موانع تولید به هنگام در صنعت گاز با استفاده از رویکرد ترکیبی مدل سازی ساختاری تفسیری و تحلیل مسیر

مهدی اجلی؛ عزت اله اصغری زاده

دوره 22، شماره 60 ، بهار 1395، ، صفحه 9-36

چکیده
  تولید یا خدمات به هنگام) JiT ( سیستم تولیدی یا خدماتی است که با آرمان اولیه ی کاهش مستمرو در نهایت حذف تمامی فرم های اتلاف معرفی شده است. در حال حاضر سازمان های پیشرفته دنیا، نسبت به پذیرش و بکارگیری تولید ...  بیشتر
پاسخ مشتری به رفتار غیراخلاقی خرده فروشان ( مورد مطالعه : خریداران خرده فروشی در سطح شهر تهران )
6. پاسخ مشتری به رفتار غیراخلاقی خرده فروشان ( مورد مطالعه : خریداران خرده فروشی در سطح شهر تهران )

وحید قلیزاده؛ محمد رحیم اسفیدانی؛ ایمان احمدی

دوره 21، شماره 58 ، پاییز 1394، ، صفحه 9-27

چکیده
  فروشندگان خرده‌فروشی‌ها نقش اساسی را در فروش و سودآوری خرده‌فروشی‌ها بر عهده‌دارند، اما در برخی موارد دیده می‌شود که بنا به دلایل مختلف، فروشندگان شیوه‌های نادرست و غیراخلاقی را برای فروش در پیش ...  بیشتر
بخش بندی فروشگاه های زنجیره ای بر مبنای مزایای مورد انتظار مشتریان (مورد پژوهشی فروشگاه زنجیره‌ای آدان)
7. بخش بندی فروشگاه های زنجیره ای بر مبنای مزایای مورد انتظار مشتریان (مورد پژوهشی فروشگاه زنجیره‌ای آدان)

سید محمد میرمحمدی؛ متان سادات نژند فرد؛ محمد مهدی ایزدخواه

دوره 22، شماره 61 ، تابستان 1395، ، صفحه 9-28

چکیده
  در سال­های اخیر برخی بازاریابان به تدریج از بازاریابی انبوه فاصله گرفته و به سمت بازاریابی هدف­دار گرایش پیدا کرده­اند. مراحل بازاریابی هدف­دار عبارت است از: بخش‌بندی، هدف­گذاری و جایگاه­یابی. ...  بیشتر
تدوین استراتژی‌های بازاریابی بر اساس ارزش دوره عمر و ارجاع مشتری (مورد مطالعه: صنعت خدمات اینترنت پرسرعت)
8. تدوین استراتژی‌های بازاریابی بر اساس ارزش دوره عمر و ارجاع مشتری (مورد مطالعه: صنعت خدمات اینترنت پرسرعت)

محمد حقیقی؛ بابک هزاوه حصار مسکن؛ مهدی اشکانی؛ امیرحسین عباسی

دوره 23، شماره 64 ، بهار 1396، ، صفحه 9-25

چکیده
  امروزه به سبب افزایش شدید رقابت و به وجود آمدن بازارهای رقابتی، ارزش دوره عمر مشتری جزو مباحث موردتوجه در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری شده است؛ اما مدل‌هایی که تاکنون برای محاسبه آن و دسته‌بندی مشتریان ...  بیشتر
بررسی تمایزهای میان بخش دولتی و خصوصی و تأثیر آن بر مدیریت استراتژیک در بخش دولتی
9. بررسی تمایزهای میان بخش دولتی و خصوصی و تأثیر آن بر مدیریت استراتژیک در بخش دولتی

علی طاهری؛ بهروز رضایی منش؛ داوود حسین‌پور؛ وجه الله قربانی زاده

دوره 24، شماره 71 ، زمستان 1397، ، صفحه 9-30

چکیده
  بیش از سه دهه است که شاهد استفاده از ابزارها و مدل‌های مدیریت استراتژیک بخش خصوصی در بخش دولتی هستیم. استفاده از این مدل‌ها و رویکردها، انتقاداتی را در میان نویسندگان و متفکران بخش دولتی به همراه آورده ...  بیشتر
تحلیل محتوای حوزه مدیریت راهبردی (مطالعه موردی: فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی)
10. تحلیل محتوای حوزه مدیریت راهبردی (مطالعه موردی: فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی)

بهمن حاجی پور؛ سیدامیرحسین طیبی ابوالحسنی؛ زهرا عزیزیان کلخوران

دوره 22، شماره 62 ، پاییز 1395، ، صفحه 13-47

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی و ارزیابی شکلی و محتوایی مقالات مرتبط با حوزه مدیریت راهبردی است. روش پژوهش از نوع کیفی و مبتنی بر تحلیل محتواست و از رویکرد توصیفی-تحلیلی برای توصیف و ارزیابی محتوای مقالات جامعه‌ی ...  بیشتر
بررسی راهبردی نقش شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک رسانه در ایجاد ارزش ویِژه برند
11. بررسی راهبردی نقش شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک رسانه در ایجاد ارزش ویِژه برند

بابک فربودنیا؛ علی اکبر فرهنگی؛ محمد سلطانی فر

دوره 22، شماره 63 ، زمستان 1395، ، صفحه 13-35

چکیده
  هدف از مقاله حاضر بررسی راهبردی نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر روی ارزش ویژه برند می باشد؛ برای تعیین شاخص های موجود در شبکه های اجتماعی از مدل کندوی عسل مطرح شده از طرف اسمیت که دارای هفت مولفه هویت، حضور، ...  بیشتر
مدیریت راهبردی پرتفولیوی کسب وکارها شکل گیری دوسوتوانی در سطح شرکتهای هلدینگ
12. مدیریت راهبردی پرتفولیوی کسب وکارها شکل گیری دوسوتوانی در سطح شرکتهای هلدینگ

محمد طالاری؛ سیدحمید خداداد حسینی؛ اسداله کردنائیج؛ عادل آذر

دوره 23، شماره 65 ، تابستان 1396، ، صفحه 13-43

چکیده
  با توجه به محیط کسب‌وکار کنونی یکی از چالش‌های اساسی شرکت‌های هلدینگ نحوه مدیریت راهبردی پرتفولیوی کسب‌وکارهایشان است. براین اساس و با توجه به انتقادات به مدل­های موجود مدیریت پرتفولیوی شرکت، هدف ...  بیشتر
تبیین مدل چند سطحی تفکر راهبردی
13. تبیین مدل چند سطحی تفکر راهبردی

فرج اله رحیمی؛ عبدالهادی درزیان عزیزی؛ اعظم رضایی

دوره 23، شماره 66 ، پاییز 1396، ، صفحه 13-34

چکیده
  امروزه شیوه درست مدیریت و تفکر راهبردی یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که سازمان‌ها  برای جلوگیری از کاهش رشد و توسعه خود، باید در راس امور قرار دهند. بنابراین برای رهبرانی که می‌خواهند آینده خود و ...  بیشتر
اثر هوشمندی کاری بر کنترل و اقدامات راهبردی در صنعت بیمه
14. اثر هوشمندی کاری بر کنترل و اقدامات راهبردی در صنعت بیمه

حسین رحمان سرشت؛ بهرام جبارزاده کرباسی

دوره 23، شماره 67 ، زمستان 1396، ، صفحه 13-37

چکیده
  در سال­های اخیر، رشد و گسترش تولید داده در حوزه­های مختلف، ضمن ایجاد چالش­هایی در مورد مدیریت آن­ها، فرصت­هایی را برای دست‌یافتن شرکت­ها به پیش­بینی­های دقیق­تر در مورد تغییرات محیطی ...  بیشتر
تأثیراستراتژی‌های اکتشافی و پالایشی بر تصویر برند و تعهد مشتری به ‌واسطه‌ی عملکرد برند
15. تأثیراستراتژی‌های اکتشافی و پالایشی بر تصویر برند و تعهد مشتری به ‌واسطه‌ی عملکرد برند

زهرا حسین نژاد؛ شمس الدین ناظمی؛ فریبرز رحیم نیا

دوره 24، شماره 68 ، بهار 1397، ، صفحه 13-36

چکیده
  امروزه برندسازی دیگر مانند گذشته محدود به کالا نمی‌شود؛ بلکه بخش آموزش عالی نیز به‌دنبال بهره‌مندی از برندسازی موفقیت‌آمیز است. از آنجایی‌که دانشگاه‌ها به اهمیت جذب دانشجویان و داشتن تصویر متمایز ...  بیشتر
تأثیر استراتژی های یادگیری بر توسعه محصول جدید با نقش تعدیلگری جهت گیری استراتژیک و قابلیت های شناختی
16. تأثیر استراتژی های یادگیری بر توسعه محصول جدید با نقش تعدیلگری جهت گیری استراتژیک و قابلیت های شناختی

شهرام خلیل نژاد؛ محمدرضا دانشور دیلمی

دوره 24، شماره 69 ، تابستان 1397، ، صفحه 13-34

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر، تحلیل تأثیر استراتژی‌های یادگیری بر توسعه محصولات جدید در شرکت­های تولیدکننده دارو در کشور بوده است. همچنین، این پژوهش بررسی می‌کند که جهت‌گیری‌های استراتژیک و قابلیت‌های ...  بیشتر
طراحی مدل پویا برای ارزیابی استراتژیک نوآوری با رویکرد سناریوهای چندگانه
17. طراحی مدل پویا برای ارزیابی استراتژیک نوآوری با رویکرد سناریوهای چندگانه

رکسانه چرخچی؛ عباس طلوعی؛ محمود البرزی

دوره 25، شماره 72 ، بهار 1398، ، صفحه 13-40

چکیده
  نوآوری از جمله عوامل مهمی است که می‌تواند به سازمان در جهت تحقق اهدافش کمک کرده و همواره استراتژی‌های جدید و کارآمدی را پیش روی سازمان قرار دهد. از آنجا که نوآوری در طول زمان تغییر می‌کند، مقاله حاضر ...  بیشتر
کاربردپذیری و گونه‌شناسی الگوهای نوین خط مشی‌گذاری: الگوهای انطباقی، شبکه‌ای و نوآوری
18. کاربردپذیری و گونه‌شناسی الگوهای نوین خط مشی‌گذاری: الگوهای انطباقی، شبکه‌ای و نوآوری

نیما اسکندری نیا؛ کرم اله دانش فرد؛ ابوالحسن فقیهی

دوره 25، شماره 73 ، تابستان 1398، ، صفحه 13-33

چکیده
  هدف از این پژوهش، دستیابی به دیدگاهی جامع از کاربردها، اهداف و نتایج، گونه‌شناسی و علل شکل‌گیری هر یک از رویکردهای نوین خط مشی‌گذاری انطباقی، شبکه‌های خط مشی‌گذاری و خط مشی گذاری نوآورانه(اشاعه ...  بیشتر
شناسایی عوامل موثر بر اجرای استراتژی‌های بازاریابی با استفاده از تحلیل میدان نیرو
19. شناسایی عوامل موثر بر اجرای استراتژی‌های بازاریابی با استفاده از تحلیل میدان نیرو

طهمورث حسنقلی پور؛ محمد علی شاه حسینی؛ زهره دهدشتی شاهرخ؛ قاسم جوکار

دوره 25، شماره 74 ، پاییز 1398، ، صفحه 13-48

چکیده
  اجرای استراتژی بازایابی یک مرحله کلیدی در فرایند بازاریابی استراتژیک در سازمان می‌باشد. با وجود اهمیت و نقش کلیدی اجرای استراتژی‌های بازاریابی در موفقیت و بهبود عملکرد شرکت‌ها، این موضوع یک چالش همیشگی ...  بیشتر
طراحی مدل ترکیب بهینه شایستگی های عمومی و تخصصی مدیران حوزه فناوری اطلاعات (مورد مطالعه : بانک ملت)
20. طراحی مدل ترکیب بهینه شایستگی های عمومی و تخصصی مدیران حوزه فناوری اطلاعات (مورد مطالعه : بانک ملت)

مسعود سعیدپناه؛ سید مهدی الوانی؛ سید ذبیح اله هاشمی

دوره 25، شماره 75 ، زمستان 1398، ، صفحه 13-44

چکیده
  امروزه سازمانها برای انتخاب و انتصاب مدیران حوزه های مختلف کاری خود از بین کاندیداها، با حجم عظیمی از شایستگی های عمومی و تخصصی، مواجه هستند و خلع وجود مدلی از ترکیب بهینه این شایستگی ها در فرآیند انتخاب ...  بیشتر
طراحی نقشه‌شناختی فازی سناریو محور شاخص‌های زیست محیطی مدل تعالی عملکرد (مورد مطالعه: صنایع فولاد استان یزد)
21. طراحی نقشه‌شناختی فازی سناریو محور شاخص‌های زیست محیطی مدل تعالی عملکرد (مورد مطالعه: صنایع فولاد استان یزد)

امید گلشن تفتی؛ سیدحیدر میرفخرالدینی؛ داوود عندلیب اردکانی؛ حبیب زارع احمدآبادی

دوره 26، شماره 78 ، پاییز 1399، ، صفحه 13-36

چکیده
  فعالیت­های اقتصادی از منابع طبیعی استفاده می­کنند و به آن­ها وابستگی دارند و ماهیت فرآیند آن­ها به‌گونه­ای است که به‌طور بالقوه محیط­زیست را آلوده می­کنند، بنابراین باید شیوه­های ارزیابی ...  بیشتر
ارائه مدلی جدید برای مدیریت هوشمند مصرف برق تجهیزات بیمارستانی با استفاده از رویکرد برنامه‌ریزی آرمانی
22. ارائه مدلی جدید برای مدیریت هوشمند مصرف برق تجهیزات بیمارستانی با استفاده از رویکرد برنامه‌ریزی آرمانی

حوریه سادات حدادی؛ حامد شکوری گنجوی؛ عالیه کاظمی؛ آرمین دهناد

دوره 21، شماره 59 ، زمستان 1394، ، صفحه 15-35

چکیده
  امروزه مدیریت مصرف انرژی در کانون توجه دولتمردان سراسر جهان قرار گرفته است. مصرف بالای انرژی، هزینه‌های بالایی را در بلندمدت ونیز در سطح ملی به دنبال دارد. محققان زیادی مدل‌هایی را برای بهینه‌سازی ...  بیشتر
بررسی رابطه مدیریت دانش و شکل گیری تفکر استراتژیک با تبیین نقش میانجی سرمایه فکری در شرکت های دانش بنیان
23. بررسی رابطه مدیریت دانش و شکل گیری تفکر استراتژیک با تبیین نقش میانجی سرمایه فکری در شرکت های دانش بنیان

داود فیض؛ عظیم زارعی؛ یگانه محسن‌زاده

دوره 24، شماره 70 ، پاییز 1397، ، صفحه 15-44

چکیده
  امروزه دانش نقش راهبردی در سازمان­ها ایفا می­کند؛ لذا شناسایی، کسب و مدیریت دانش به یک مزیت رقابتی برای سازمان­ها مبدل شده است. از طرفی، در محیطی که ویژگی آن پیچیدگی و تغییرات مستمر است، تفکر استراتژیک ...  بیشتر
چارچوب تهیه برنامه های استراتژیک مراکزمطالعاتی دستـگاه های اجرایی کشور
24. چارچوب تهیه برنامه های استراتژیک مراکزمطالعاتی دستـگاه های اجرایی کشور
دوره 20، شماره 56 ، زمستان 1393، ، صفحه 27-57

چکیده
  موضوع این مقاله مطالعه چارچوب تهیه سند استراتژیک برای مراکز مطالعاتی دستگاه های اجرایی در کشور است.ضرورت برنامه­ریزی و تفکر استراتژیکییش از یک دهه است که بسیار مورد توجه مدیران و متخصصین و نهادهای ...  بیشتر
آسیب‌شناسی انتخاب و پایداری اعضای هیات‌علمی در دانشگاه ‌آزاد اسلامی با رویکرد راهبردی
25. آسیب‌شناسی انتخاب و پایداری اعضای هیات‌علمی در دانشگاه ‌آزاد اسلامی با رویکرد راهبردی

نبی اله محمدی؛ رضا نجف بیگی؛ مرتضی موسی خانی؛ اکبر عالم تبریز

دوره 23، شماره 64 ، بهار 1396، ، صفحه 27-48

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف «آسیب‌شناسی انتخاب و پایداری اعضای هیات‌علمی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی با رویکرد راهبردی» اجرا شده است. جامعه آماری پژوهش اعضای هیات‌علمی دانشگاه­ آزاد اسلامی است. نوع تحقیق ...  بیشتر